Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Jag får ofta frågan om kaffe drickandet är nyttigt eller skadligt för hälsan. Vi hör ofta talas om kaffets negativa inflytande på hälsan men det finns positiva egenskaper med en kopp kaffe. Vi får inte glömma att skilja mellan mängden kaffe och mellan de olika tillagningsmetoderna. Allt pekar nämligen på att måttliga mängder kaffe faktiskt är nyttigt, medan en stor konsumtion är mindre bra för kroppen. När bönorna kokas tillsammans med vatten, (Kokkaffe) och om

Gurkmeja

Posted by Tina Cherven on 2018-10-12
Category: Hälsobloggen, HälsoCoach
Det gula hälsoguldet Gurkmeja ingår i växtfamiljen ingefärsväxter, och kallas ofta för en av de nyttigaste kryddorna som finns. Gurkmeja har även traditionellt använts vid hälsobesvär vid bland annat behandling av leverbesvär, hudproblem, matsmältningsbesvär, infektioner, menstruationssmärtor, ömma muskler och ledvärk. Forskning visar att gurkmeja innehåller flera aktiva beståndsdelar men det är framförallt pigmentet kurkumin som rönt intresse. Mer än fem tusen forskningsartiklar har hittills publicerats om kurkumin. Forskning visar att kurkumin har en antioxidativ, antiinflammatorisk

Fiskolja

Posted by Tina Cherven on 2018-10-10
Category: Hälsobloggen, HälsoCoach
Fiskolja- Viktigt för hjärtat och blodkärlens normala funktion Du har säkert fått höra att fisk gör dig smart, och även om det inte är riktigt så enkelt så ligger det något i det. Det är den essentiella fettsyran omega-3 som gör fisken nyttig. Omega-3 är en så kallad alfalinolensyra, den mest hälsosamma fettsyran för oss och livsviktig att äta. Omega-3 är viktigt för flera livsavgörande processer i kroppen. Kroppen behöver fett för att fungera normalt
En människa består till 70 % av vatten. Utan vatten kan människan inte leva. Vatten fyller otroligt många funktioner i vår kropp och är en nödvändighet för allt från att kroppen ska kunna ta upp näringsämnen till att olika delar av kroppen ska kunna kommunicera med och påverka varandra. Hela människokroppen är uppbyggd av små celler. I varje cell finns det delar som är nödvändiga för dess, och vår, överlevnad. Men där finns också cellplasma.

Vårstäda i kroppen

Posted by Tina Cherven on 2018-04-24
Category: Hälsobloggen, HälsoCoach
Våren är här och vi städar upp både i huset och trädgården. När solen kommer fram ser vi hur smutsiga fönstren är och vi hittar spindelnät i hörnorna lite varstans. Men kroppen då? Är det inte lika viktigt att rensa ut i den? Jo det är det verkligen. Vi får i oss väldigt mycket kemikalier och gifter både från det vi stoppar i oss och genom luften. Vår hy tar också upp en massa gifter.

Har du ingen energi?

Posted by Tina Cherven on 2018-03-27
Category: Hälsobloggen, HälsoCoach
Här är en smoothie som piggar upp och ger energi. En handfull bladspenat 2 msk honug 2 msk ekologisk gurkmeja torkad, (1 tsk om den är färsk) 1 päron 1 banan 1 dl havremjölk eller vatten Blanda alla ingredienser i en mixer och kör en minut.  Drick och må väl Hälsoeffekter av gurkmeja Gurkmeja innehåller rikliga mängder av C-vitamin, B3, B6 samt järn, magnesium, koppar, mangan, fosfor, zink. Vitamin C gör så att immunförsvaret fungerar
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.