3 livsmedel som gör att du sover gott

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Har du svårt att somna?

Ligger du och vänder och vrider dig innan du ska sova? Tänker du igenom allt som hänt och sagts under dagen och börjar du redan fundera på morgon dagen? Då är det dags att ändra lite på din livsstil.  Som hälsocoach rekommenderar jag att du börjar redan på tidig kväll att förbereda dig för en god natts sömn. Dra ner på TV tittandet och lyssna istället på lite lugn musik och läs en trevlig bok.

Känner du att du behöver prata med någon om din hälsa så ring mig gärna på 073-5460719 så bokar vi in en tid

Här följer några tips vad som är bra att äta innan man går och lägger sig.

Avokado:

Avokado är bra att äta innan man går och lägger sig. De innehåller både fleromättade fetter och kalium som verkar lugnade. Det innehåller även B-vitaminer och tryptofan som stimulerar produktionen av serotonin vilket verkar lugnande, avstressande och ger bättre sömn.

Bananer:

Bananer innehåller B-vitamner vilket motverkar stress, magnesium som håller hjärnan i trim som även lindrar stress och är lugnande. Banan innehåller bl.a. även C-vitamin, A-vitamin, kalium, järn och kostfiber. Bananer är en bra källa till tryptofan som stimulerar produktionen av serotonin.

Kiwi:

Det finns studier som visar att dålig sömn kan kopplas med antioxidantnivån i kroppen. Kiwi innehåller höga halter av C-vitamin, antioxidanter och det så kallade ”må bra” hormonet serotonin vilket är avstressande och lugnande.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.